Suzuki Forums banner

Achteruitrijcamera wijzigen?

24K views 41 replies 16 participants last post by  2000IGNIS  
#1 ·
Mijn Ignis CVT uit 2018, gekocht in mei, achteruitrijcamera met zijn briljante brede gezichtsveld veranderde plotseling ongeveer 6 of 8 weken geleden. Onderaan het scherm toont een vrij groot deel van het veld de achterkant van de auto en het bovenste deel van de nummerplaat. Ervan uitgaande dat er een fout was opgetreden, bracht ik hem naar mijn lokale showroom, waar de technicus me meedeelde dat er niets mis was. Ik legde uit dat het niet zo was als bij aankoop of in de eerste 4 maanden en wilde een uitleg over waarom en hoe het is veranderd. Hij kon me dit niet vertellen en liet me een nieuwe zien die hetzelfde deel van de auto en de plaat onderaan het scherm toont. Is dit iemand anders overkomen....Ik vind deze nieuwe 'aanpassing' niet leuk, noch begrijp ik hoe het is gebeurd en ik voel me afgewimpeld als me wordt verteld 'we kunnen er niets aan doen'. Als het geen fout is, wil ik graag erkenning dat het is veranderd en idealiter wil ik dat het terugkeert naar hoe het was toen ik het in de showroom zag en zoals het was in de eerste 4 maanden....elke input is welkom. Ik moet zeggen dat ik in alle andere opzichten meer dan tevreden ben met mijn voertuig.

#2 · (Edited)
2018 Achteruitrijcamera verandering ?

De mijne toont de rand van de bumper en een beetje kenteken.

Weet niet zeker of het dat vroeger deed of niet...

EDIT - Ik heb deze online afbeelding gevonden die redelijk overeenkomt met de mijne

Image

#6 ·
Bij mij is de rand van de bumper en een stukje nummerplaat te zien.

Ik weet niet zeker of dat eerst ook zo was...

EDIT - Ik heb deze online afbeelding gevonden die redelijk overeenkomt met de mijne

Image
Heel erg bedankt voor uw reactie op mijn vraag... ja, dat is precies zoals bij mij. Ik begrijp ook uw punt dat het voordelig kan zijn om een klein stukje van uw eigen auto te zien, maar het vermindert het gezichtsveld een beetje als het zo is ingesteld. Ik moet, denk ik, accepteren dat het nu zo is, maar het is niet wat ik heb gekocht, als u begrijpt wat ik bedoel. Het is op de een of andere manier veranderd zonder overleg of zelfs maar een melding. Ik voel me een beetje bedrogen. Ik wacht af wat Suzuki hierover te zeggen heeft. Ik moet eraan toevoegen dat ik een beetje een perfectionist ben, niet dat dat iets al te veel verandert. Nogmaals bedankt!

#7 ·
Mijn 2018 Ignis CVT gekocht in mei, achteruitrijcamera die voorheen een briljant breed gezichtsveld had, veranderde plotseling ongeveer 6 of 8 weken geleden. Onderaan het scherm toont een groot deel van het veld de achterkant van de auto en het bovenste deel van de nummerplaat. Ervan uitgaande dat er een storing was opgetreden, bracht ik hem naar mijn lokale showroom, waar de technicus me informeerde dat er niets mis was. Ik legde uit dat het niet zo was als bij aankoop of inderdaad gedurende de eerste 4 maanden en wilde een uitleg over waarom en hoe het is veranderd. Hij kon me dit niet vertellen en liet me een nieuwe zien die hetzelfde deel van de auto en de plaat onderaan het scherm toont.
Is dit iemand anders overkomen....Ik vind deze nieuwe 'aanpassing' niet leuk, en ik begrijp ook niet hoe het is gebeurd en ik voel me afgewimpeld als me wordt verteld 'we kunnen er niets aan doen'. Als het geen fout is, zou ik graag willen dat er tenminste wordt erkend dat het is veranderd en idealiter wil ik dat het terugkeert naar hoe het was toen ik het in de showroom zag en zoals het was gedurende de eerste 4 maanden....alle input is welkom. Ik moet zeggen dat ik in alle andere opzichten meer dan tevreden ben met mijn voertuig.
Hoi greyjsybee, Heeft u dit ooit opgelost? Ik vraag het omdat hetzelfde is gebeurd met onze 2019 Ignis. Het gezichtsveld veranderde plotseling van een volledig beeld achteruit naar nu inclusief de bumper en een klein deel van de nummerplaat. Hebben met onze Suzuki-dealer gesproken en ze gaan met Suzuki praten, maar uit ervaring zeggen ze dat het beeld moet zijn zoals het nu is. Het enige wat we willen weten is waarom het is veranderd. Is de camera fysiek in zijn behuizing verplaatst? Zal het weer veranderen etc.?

#10 ·
De mijne heeft hetzelfde gedaan, het is na een paar weken veranderd, waar ik nu een deel van de achterkant van de auto kan zien, precies zoals de vorige zei.
Het is nog steeds in orde en ik heb de lijnen gecontroleerd die je speling geven zoals aangegeven, dus ik heb het met rust gelaten, niet dat ik weet hoe ik het überhaupt moet aanpassen? X

#11 · (Edited)
Deze specifieke unit heeft verschillende camerafuncties. De cameraview (die kan worden weergegeven tijdens het rijden) is anders dan de achteruitrijcameraview. U kunt het AV-bronselectiepaneel gebruiken om de achteraancamera-ingang te schakelen. Bij het selecteren van achteruit kunt u de achteraanzichtcamera even zien voordat de richtlijnen worden geladen en de weergave verandert. Uiteraard moet de achteruitrijweergave een deel van de achterbumper laten zien, anders kunt u niet beoordelen waar de auto zich bevindt ten opzichte van de afstandrichtlijnen.

De meeste Suzuki-dealers en zelfs Suzuki-technici hebben geen idee van de gedetailleerde werking van de Pioneer-unit! Pioneer is echter zeer goed in het beantwoorden van technische en operationele vragen als u contact met hen opneemt via e-mail.

#12 ·
Er is een punt. De oorspronkelijke vraag gaat over de Bosch-eenheid - dus er kunnen verschillen zijn met de Pioneer-eenheid. Ik kan zeker geen alternatieve meningen over de Bosch-eenheid krijgen, zoals hierboven geïmpliceerd.

#13 ·
Hallo allemaal,
Ik ben onlangs een probleem tegengekomen met de 2016 ignis van mijn partner, hij heeft de pioneer head unit.
Sinds hij vandaag voor een terugroepactie voor de handremschakelaar is geweest, is de achteruitrijcamera zelfs niet meer ingeschakeld, heeft iemand anders dit al meegemaakt?
De head unit werkt prima, aangezien de radio- en mediafuncties functioneel zijn
Benieuwd of ze hem hebben losgekoppeld of losgekoppeld tijdens de terugroepactie en vergeten hem weer aan te sluiten
Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt, aangezien de tulpverbinding alleen achter de head unit losgekoppeld zou moeten worden.
Enige gedachten over waarom de achteruitrijcamera niet wordt geactiveerd?

#15 ·
Hallo allemaal,
Ik ben onlangs een probleem tegengekomen met de 2016 ignis van mijn partner, hij heeft de pioneer head unit.
Sinds hij vandaag voor een terugroepactie voor de handremschakelaar is geweest, is de achteruitrijcamera zelfs niet meer ingeschakeld, heeft iemand anders dit meegemaakt?
De head unit werkt prima, aangezien de radio- en mediafuncties werken
Benieuwd of ze hem hebben losgekoppeld of losgekoppeld tijdens de terugroepactie en vergeten hem weer aan te sluiten
Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt, aangezien de tulpverbinding alleen achter de head unit losgekoppeld zou moeten worden.
Enige gedachten over waarom de achteruitrijcamerafunctie niet wordt geactiveerd?
Dat klinkt meer als een duidelijke fout die door de dealer moet worden verholpen, dacht ik. De mijne is trouwens van Bosch...
Ik heb net een paar antwoorden op mijn oorspronkelijke bericht gezien en dus mijn excuses aan iedereen die bijna een jaar geleden (of was het langer?) heeft bijgedragen, omdat ik geen meldingen heb ontvangen en er eigenlijk wel aan gewend ben geraakt aan de camera. (Suzuki bleef ontkennen dat er iets was veranderd, wat ik eerlijk gezegd nogal aanstootgevend vond...waarom zou ik het verzinnen?)
Ik heb ontdekt hoe ik de 'lijnen' kan verwijderen en daarna was het voor mij gemakkelijker om eraan te wennen. Mijn hele probleem was dat het plotseling veranderde in iets heel anders dan wat ik had gekocht en dat irriteerde me een beetje...
Ik sta op het punt een nieuwe Hybrid van dezelfde soort te kopen en die is ook hetzelfde met betrekking tot de camera.

#17 ·
Mijn 2018 Ignis CVT gekocht in mei, achteruitrijcamera die voorheen een briljant breed gezichtsveld had, veranderde plotseling ongeveer 6 of 8 weken geleden. Onderaan het scherm toont een groot stuk van het gezichtsveld de achterkant van de auto en het bovenste deel van de nummerplaat. Ervan uitgaande dat er een fout was ontstaan, bracht ik hem naar mijn lokale showroom, waar de technicus me informeerde dat er niets mis was. Ik legde uit dat het niet zo was als bij aankoop of inderdaad de eerste 4 maanden en wilde een uitleg over waarom en hoe het is veranderd. Hij kon me dit niet vertellen en liet me een nieuwe zien die hetzelfde deel van de auto en de nummerplaat onderaan het scherm toont.
Is dit iemand anders overkomen....Ik vind deze nieuwe 'aanpassing' niet leuk, noch begrijp ik hoe het is gebeurd en ik voel me afgewimpeld als me wordt verteld 'we kunnen er niets aan doen'. Zo niet een fout, dan wil ik graag erkenning dat het tenminste is veranderd en idealiter wil ik dat het terugkeert naar hoe het was toen ik het in de showroom zag en zoals het was voor de eerste 4 maanden....elke input is welkom. Ik moet zeggen dat ik in alle andere opzichten meer dan tevreden ben met mijn voertuig.
We hebben precies hetzelfde probleem en de dealer heeft gezegd dat het een firmware-upgrade is (£ 39,99 onder garantie). Het is verschrikkelijk. Ze deden het blijkbaar omdat de richtlijnen niet altijd verschenen.

#18 ·
We hebben precies hetzelfde probleem en de dealer heeft gezegd dat het een firmware-upgrade is (£ 39,99 onder garantie). Het is verschrikkelijk. Ze hebben het blijkbaar gedaan omdat de richtlijnen niet altijd verschenen.
Oh, pech... maar het wordt tenminste door iemand erkend. Grappige reden om het te veranderen, lijkt me, ik heb de richtlijnen op de mijne verwijderd omdat ik ze storend vond.... Zowel de dealer waar ik de mijne vandaan heb als Suzuki wilden niet accepteren dat er iets veranderd was. De man die me de auto verkocht, demonstreerde het me zelfs voor de aankoop, dus ik vroeg het hem nadat het veranderd was en de kleine wezel deed alsof hij zich het niet kon herinneren. Mijn probleem was dat ik behandeld werd als een idioot die dingen verzint, maar aangezien niemand ook maar een beetje geïnteresseerd was, heb ik het gewoon opgegeven en ben ik eraan gewend geraakt en mijn nieuwe hybride versie Ignis is precies hetzelfde. Ik waardeer eerlijkheid en wilde gewoon dat iemand, wie dan ook, toegaf dat het veranderd was en eventueel een soort oplossing aanbood. Hoe dan ook, ik begrijp van andere bijdragers hier dat het niet ongebruikelijk is om geen volledig gezichtsveld naar achteren te hebben, hoewel ik niet begrijp waarom dat logisch is. Krijg je de upgrade ??

#20 ·
Net mijn Vitara 2019 gehad voor een bandenwissel (van zomer- naar winterbanden) en deze camera-aanpassing is mij ook overkomen.. Had de auto nu ongeveer een jaar voordat dit gebeurde. Ik ben verdrietig.
Ik heb mijn Suzuki geüpgraded sinds de oorspronkelijke post en de zichtlijn van de camera is hetzelfde als na de vreemde verandering op de vorige. Ik ben er nu aan gewend geraakt, maar wat me irriteerde was de ronduit ontkenning door iedereen, inclusief Suzuki zelf, dat er een verandering had plaatsgevonden. Ik sprak met de oorspronkelijke man bij de dealer die me de camera had laten zien voordat ik de auto kocht en ik vond het brede gezichtsveld dat hij gaf leuk... toen het veranderde, was het smaller. Raad eens, hij beweerde zich niet te kunnen herinneren hoe het was en suggereerde dat het misschien wel mijn verbeelding was. Vermoedelijk betekent vrouwelijk zijn dat je minder oplettend bent of een slecht geheugen hebt of zoiets.
Ik was destijds absoluut woedend. Het enige wat ik wilde was dat iemand toegaf dat het veranderd was, dat is alles, en het ontkennen maakte me gewoon goed boos en maakte dat ik auto's en verkopers nog minder vertrouwde dan voorheen.

#21 ·
Infotainment-eenheden hebben tegenwoordig zoveel functies dat het onwaarschijnlijk is dat verkopers hoofdstuk en vers over bepaalde eenheden kennen en onthouden. Ze zouden echter wel in staat moeten zijn om meer te weten te komen over bepaalde functies die u interesseren. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat merkdealers weinig verstand hebben van het bedienen en verhelpen van storingen met infotainment-eenheden. Veel fabrikanten, waaronder Suzuki, kopen infotainment-eenheden gewoon van derden. Er is geen andere documentatie dan die van de derde partij en de unit komt nauwelijks voor in de onderdelenlijst en het werkplaatshandboek.

Op de Pioneer infotainment-eenheid die in het eerste jaar of zo van de Ignis-productie werd gemonteerd, is het mogelijk om verschillende camerabeelden te selecteren. Met de achteruitversnelling ingeschakeld en de richtlijnen weergegeven - wordt de foto verkleind om de achterbumper en een geselecteerd gebied rond de richtlijnen te tonen. Door "cameraweergave" te selecteren, krijgt u een veel breder gezichtsveld. Ik heb geen details, maar ik vraag me af of het mogelijk is om verschillende camera-opties te selecteren op het nieuwere Bosch-systeem.

#22 ·
Infotainment-eenheden hebben tegenwoordig zoveel functies dat verkopers waarschijnlijk niet alle details van bepaalde eenheden kennen en onthouden. Ze zouden echter wel in staat moeten zijn om informatie te vinden over specifieke functies die u interesseren. Ik ben er al lang van overtuigd dat franchisedealers weinig verstand hebben van het bedienen en verhelpen van storingen met infotainment-eenheden. Veel fabrikanten, waaronder Suzuki, kopen infotainment-eenheden gewoon van derden. Er is geen andere documentatie dan die van de derde partij en de unit komt nauwelijks voor in de onderdelenlijst en het werkplaatshandboek.

Op de Pioneer infotainment-eenheid die in het eerste jaar of zo van de Ignis-productie werd gemonteerd, is het mogelijk om verschillende camerabeelden te selecteren. Met de achteruitversnelling ingeschakeld en de richtlijnen weergegeven - wordt de foto verkleind om de achterbumper en een geselecteerd gebied rond de richtlijnen te tonen. Als u "cameraweergave" selecteert, krijgt u een veel breder gezichtsveld. Ik heb geen details, maar ik vraag me af of het mogelijk is om verschillende camera-opties te selecteren op het nieuwere Bosch-systeem.
Interessant....Ik kan het niet in mijn 1 jaar oude Ignis, maar ga nu even kijken voor het geval dat....

#25 ·
Met betrekking tot de achteruitrijcamera die van beeld verandert... heb ik vandaag naar de mijne gekeken. Het apparaat is niet echt stevig gemonteerd en kan gemakkelijk een paar graden op en neer worden bewogen. Is het mogelijk dat het dichtslaan van de kofferbak na verloop van tijd het kleine 'oog' naar een lagere positie schokt? Ik ontdekte dat ik de mijne omhoog kon duwen om het beeld te herstellen, met minder van de bumper in beeld. Persoonlijk gebruik ik het toch al niet graag. Veel belangrijkere dingen om je druk over te maken. :)

#26 ·
Wat betreft de achteruitrijcamera die van beeld verandert... heb ik vandaag naar de mijne gekeken. Het apparaat is niet echt stevig gemonteerd en kan gemakkelijk een paar graden op en neer worden bewogen. Is het mogelijk dat het dichtslaan van de kofferbak na verloop van tijd het kleine 'oog' in een lagere positie schokt? Ik merkte dat ik de mijne omhoog kon duwen om het beeld te herstellen, met minder van de bumper in beeld. Persoonlijk gebruik ik het toch al niet graag. Veel belangrijkere dingen om je druk over te maken. :)
Nou, interessant genoeg merk ik dat de meeste mensen merken dat het verandert binnen, zeg, 6 maanden na het eerste gebruik. Maar ik heb niet het gevoel dat het met beweging te maken heeft... anders waarom de ontkenning van verkopers en Suzuki zelf dat het op enigerlei wijze is veranderd en dan werd ik bij mijn dealer naar een gloednieuw voertuig gebracht om te illustreren hoe ze nu vanaf het begin hetzelfde beeld hebben, dat van een deel van de auto zelf dat onderaan te zien is. Ik begrijp niet waarom iemand, wie dan ook, niet gewoon wil toegeven als het is veranderd en uitleggen waarom... het is de verhulling die me irriteert.......

#28 ·
Ik heb 24 borden Ignis SZ5 automaat gekocht. Ik heb hem minder dan een week. De achteruitrijcamera toonde gisteren de bumper en een deel van de nummerplaat. De eerste vijf dagen van het bezit werden de bumper en de nummerplaat niet getoond. Ik zal vandaag met Suzuki praten.

#32 ·
Ik heb onlangs een nieuwe gekocht nadat ik mijn vorige had verkocht, omdat ik dacht dat ik wel zonder auto kon...wat ik had kunnen doen als taxibedrijven nog daadwerkelijk taxi's zouden zijn. ! Deze nieuwste heeft de bumper etc. vanaf het begin laten zien en ik ben er nu aan gewend, maar ik ben dit draadje begonnen omdat ik als een idioot werd behandeld toen ik terugging naar de dealer met mijn vorige auto, nadat ik (eerlijk) had beweerd dat het nu anders was en geen duidelijk gezichtsveld liet zien. Om niet te overdrijven, maar...als dit zicht 'correct' is, vraag je je af waarom het anders was en de eerste paar dagen/maanden de bumper NIET liet zien. Ik wil gewoon dat iemand bij Suzuki toegeeft/uitlegt...veel succes met uw dealer, ik kan vrijwel garanderen dat ze onwetendheid zullen veinzen.

#33 ·
Dat is precies hetzelfde als de mijne. Het is handig om de bumper in het zicht te hebben, omdat je heel nauwkeurig kunt beoordelen waar een stoeprand is bij het achteruitrijden.

#34 ·
Als iemand echt geïnteresseerd is in de afstand van de bumper tot de rode en gele lijn voor real-time awareness, pak dan een voorwerp, plaats het op de grond en lijn het uit met het midden van de lijnen, pak dan een meetlint en leer de werkelijke afstand van het voorwerp tot de bumper.