Suzuki Forums banner

Would you prefer to carry a spare wheel or an emergency foam kit

21 - 40 of 42 Posts
Interessant genoeg heb ik de scan nu vergroot en dat merkteken lijkt anders te zijn dan de vinkjes erboven en eronder... View attachment 101465
Helaas is het nu moeilijker om serviceprijzen op de Suzuki-site te krijgen. Uit de informatie die ik heb, was de service van 3 jaar ongeveer £ 30 meer dan het eerste jaar, wat de montage van een nieuw pollenfilter weerspiegelt. Als een koelvloeistofwissel na 3 jaar nodig zou zijn, zou dit nog eens £ 60+ toevoegen aan de service van 3 jaar - dit is niet het geval. Ik vermoed dat ze het niveau hebben bijgevuld, maar de koelvloeistof niet hebben vervangen.

Dank je, het is het niet-onder druk staande type (wat moeten we anders verwachten van een "budget"-auto). Zoals eerder vermeld - het hoge (maximum) niveau is gemarkeerd voor wanneer het warm is en dat is de enige nauwkeurige markering. Dus als je er naar kijkt als het koud is en de fysica ervan niet begrijpt - ren je ofwel naar een werkplaats om te vertellen dat er een probleem is dat ze moeten oplossen ("Neem mijn geld!") of vul je het bij en het lekt terug naar normaal of net boven de capaciteit bij bedrijfstemperatuur.

Moderne, hoogwaardige koelvloeistoffen zitten vol met remmers en zolang u zich aan de originele koelvloeistof houdt, zou het niet nodig moeten zijn om het systeem te spoelen voordat u het bijvult. Inderdaad, het Ignis-serviceblad en het onderhoudsgedeelte van de Suzuki-werkplaatshandleiding vereisen simpelweg het aftappen en bijvullen met het voorgeschreven interval. De voorgeschreven Suzuki-koelvloeistof is alleen verkrijgbaar in de 50% oplossing, dus als u wilt vullen met een alternatieve koelvloeistof, moet u de bovenstaande spoel- en bijvulprocedure volgen.
En we zijn nu weer terug bij af - deze discussie is begonnen omdat de Suzuki-dealer de oorspronkelijke poster vertelde dat de voorgeschreven Suzuki-koelvloeistof niet beschikbaar was en dat ze een universele koelvloeistof moesten gebruiken.

Ten eerste - het kostte me minder dan 10 seconden om een leverancier in het VK te vinden die onverdunde koelvloeistof verkoopt - de allereerste website die ik bezocht, en van achttien aanbiedingen waren er acht onverdund, ongeveer 50%, dus onverdunde koelvloeistof lijkt gemakkelijk verkrijgbaar te zijn.

Hier is het scenario - je hebt geen koelvloeistof bij de hand, het koelsysteem staat laag, ga je het bijvullen met water, of ga je je eigen advies opvolgen, het nooit bijvullen met water en het risico lopen de motor te oververhitten en mogelijke schade?
Je zou niet veel moeite hoeven doen om koelvloeistof of antivries in het VK te kopen. Je vindt het bij de meeste benzinestations, auto-onderdelenwinkels, Halfords en zelfs Tesco. Ik zou nooit suggereren om met een auto te rijden waarbij de koelvloeistof onder de minimumstreep in het overloopreservoir staat - moderne cilinderkoppen en pakkingen hebben zeer weinig tolerantie tegen oververhitting. Voeg nooit routinematig water toe aan het koelsysteem, maar als het een noodgeval is, dan is het nodig en dat alles.

Voeg nooit routinematig water toe aan het koelsysteem, maar als het een noodgeval is, dan is het nodig en dat alles.
Dat is een aanbeveling waar ik het mee eens kan zijn...

Je zou niet erg je best hoeven doen om koelvloeistof of antivries te kopen in het VK. Je vindt het in de meeste benzinestations, auto-onderdelenwinkels, Halfords en zelfs Tesco. Ik zou nooit aanraden om met een auto te rijden waarbij de koelvloeistof onder de lage markering in het overloopreservoir staat - moderne cilinderkoppen en pakkingen hebben zeer weinig tolerantie tegen oververhitting.
Niet iedereen die dit leest is in het VK, en, tenminste waar ik ben, zijn benzinestations niet op elke hoek van de straat.

Dat is een aanbeveling waar ik het mee eens kan zijn ...

Niet iedereen die dit leest, is in het VK, en, tenminste waar ik ben, zijn benzinestations niet op elke hoek van de straat.
Maar de vraag werd gesteld door iemand in het VK, dus ik antwoordde vanuit een VK-perspectief. Ik merk op dat u degene was die het VK-perspectief voortzette met uw internetzoekopdracht naar VK-koelvloeistofleveranciers. Lezers van buiten het VK kunnen kiezen wat ze willen uit verschillende berichten en het debat lokaliseren. Het is niet in mijn aard om onbeleefd te zijn tegenover iemand, maar ik vind je chagrijnig en iemand die altijd het laatste woord wil hebben. Ik heb altijd gedacht dat een moderator er is om ervoor te zorgen dat iedereen leuk met elkaar speelt!

Moderator zijn betekent niet dat ik niet op vragen kan reageren alsof ik een normale gebruiker ben - ik heb ook de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het gegeven advies correct is, en u of elk ander forumlid kan verwachten te worden bevraagd als u inhoud plaatst die ik misleidend of gewoonweg onjuist acht.

Om ronduit te stellen dat water nooit gebruikt mag worden om een koelsysteem bij te vullen, is misleidend, water kan worden gebruikt als er niets anders beschikbaar is.

Ik stel voor dat u de discussie nog eens leest - ik heb u simpelweg gevraagd om de reden voor uw aanbeveling uit te leggen om nooit met water bij te vullen - in plaats van ermee in te stemmen dat water in noodgevallen gebruikt zou kunnen worden, koos u ervoor om verder te misleiden door te suggereren dat onverdunde koelvloeistof niet te koop was.

Als moderator betekent dit niet dat ik niet kan reageren op vragen alsof ik een normale gebruiker ben - ik heb ook de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het gegeven advies correct is, en u of een ander forumlid kan verwachten te worden ondervraagd als u inhoud plaatst die ik misleidend of gewoonweg onjuist acht.

Om ronduit te stellen dat water nooit gebruikt mag worden om een koelsysteem bij te vullen, is misleidend, water kan worden gebruikt als er niets anders beschikbaar is.

Ik stel voor dat u de discussie nog eens leest - ik heb u simpelweg gevraagd om de reden voor uw aanbeveling uit te leggen om nooit met water bij te vullen - in plaats van ermee in te stemmen dat water in noodgevallen kan worden gebruikt, koos u ervoor om verder te misleiden door te suggereren dat onverdunde koelvloeistof niet te koop was.
Ik wist dat je het laatste woord zou moeten hebben, dus ik zal niet verder op deze post reageren!

Persoonlijk gebruik ik concentraat en verdun het met gedemineraliseerd water dat ik via mijn ontvochtiger heb verzameld. 50/50 en gecontroleerd met een hydrometer.

Als veiligheidsmaatregel: als je een lek hebt, laat dan je uitwerpselen niet op de grond liggen, het is zoet en giftig, dodelijk voor dieren, kinderen en domme volwassenen.

Discussion starter · #31 ·
Gisteren naar een andere Suzuki-dealer gebeld met het onderdeelnummer voor de koelvloeistof. Ze hadden het op voorraad, maar ze vroegen of ik echt een container van vijf liter wilde of gewoon een beetje bijvullen. Ik vertelde ze gewoon een beetje bijvullen en ze zeiden dat Suzuki nooit genoeg in het reservoir deed, alleen het absolute minimum. Onderdelenman verdwijnt en komt dan terug met een container koelvloeistof die ongeveer halfvol is en wat papieren handdoeken. Zei dat ik de Ignis moest bijvullen en de container terug moest brengen. Het kostte ongeveer een halve liter om het op het volle niveau te brengen, motor heet. Geen kosten, geweldige Suzuki-dealer voor de volgende keer!! Voor iedereen die de juiste koelvloeistof wil, hier is het
101538

Bevat de groene Ecstar-koelvloeistof organische additieven?
De groene Ecstar-koelvloeistof is een koelvloeistof op basis van ethyleenglycol - Suzuki publiceert de formulering of aanvullende componenten niet. De blauwe superkoelvloeistof is een OAT-koelvloeistof (organische zuurtechnologie) op basis van ethyleenglycol en wordt veel gebruikt in moderne Suzuki-auto's.

Discussion starter · #34 ·
De groene Ecstar-koelvloeistof is een koelvloeistof op basis van ethyleenglycol - Suzuki publiceert de formulering of extra componenten niet. De blauwe superkoelvloeistof is een OAT (organic acid technology) koelvloeistof op basis van ethyleenglycol en wordt veel gebruikt in moderne Suzuki-auto's
En meng geen verschillende koelvloeistoffen of voeg gewoon water toe.

En meng geen verschillende koelvloeistoffen of voeg gewoon water toe.
Als je geen gewoon water kunt toevoegen, waarmee verdun je dan het concentraat?

Discussion starter · #36 ·
Als je geen gewoon water kunt toevoegen, waarmee verdun je dan het concentraat?
Ik verwijs naar koelvloeistof die verdund en klaar voor gebruik is. Suzuki blauwe koelvloeistof die in het VK voor de Ignis wordt verkocht, is al verdund. Als je antivries koopt, geen koelvloeistof, verdun dan niet met gewoon water, maar je moet gedestilleerd water gebruiken.

Elk fatsoenlijk gedestilleerd water voldoet, gedeïoniseerd water kan nog steeds organische deeltjes bevatten. Deïonisatie verwijdert alle ionen (effectief mineralen in het water), maar verwijdert geen organische deeltjes, tenzij het gefilterd is. Destillatie verwijdert beide.
Elke goede waterfilterunit voor thuis met een deïoniserend filter levert water van voldoende kwaliteit voor uw batterij en koelvloeistof.

U mengt concentraat met gedestilleerd water volgens de instructies van de fabrikant, ik heb er nog geen gevonden die u vertelt iets anders te gebruiken. Gedestilleerd water is pH-neutraal, onthard water niet. Puur gedestilleerd water trekt ionen aan van de metalen koelsysteemcomponenten, maar in combinatie met concentraat is het chemisch in evenwicht. Dat is het hele punt van het mengen met gedestilleerd water.

Als je het artikel leest, gaat het over het hele koelsysteem dat gedestilleerd water gebruikt, wat slecht is.

In feite beveelt Suzuki gedemineraliseerd water aan om koelvloeistof te maken!. Realistisch gezien is gedestilleerd of gedemineraliseerd water prima - vermijd gewoon kraanwater. Beter nog is het gebruik van een koelvloeistof zoals Suzuki Super Coolant (blauw). Dit is voorgedund tot de optimale concentratie.

21 - 40 of 42 Posts