Hallo allemaal. Ik dacht dat het opzetten van een thread met de juiste aanhaalmomenten voor verschillende onderdelen nuttig zou kunnen zijn voor velen. Ik ben er vaak uren naar op zoek, soms zonder succes.
Ik zou iedereen vriendelijk willen vragen om bij te dragen en alleen bevestigde aanhaalmomenten met een goede beschrijving te plaatsen.
Laat ik beginnen...
Alles hieronder bevestigd door 'suzuki s-cross owner's manual' voor model 2018:
Oliecarter aftapplug benzine: 35 Nm
Oliecarter aftapplug diesel: 20 Nm
Wielbouten: 100 Nm (handleiding spreekt over vervangen met reservewiel, maar ik kan me niet voorstellen dat er een andere aanhaalmomentinstelling zou zijn voor een normaal wiel en een reservewiel) - niet motorspecifiek
Transaxle plug 5 versnellingen handgeschakeld benzine en 6 versnellingen handgeschakeld diesel: 21 Nm
Transaxle plug 6 versnellingen benzine: 27 Nm
Transfer (4wd)/ achterdifferentieel plug: 23 Nm
Bougies in m16a motor: 25 Nm
Bougies in K14c: 18 Nm
Oliefilter benzine: 14 Nm
Oliefilter diesel: 30 Nm
Ik vertrouw erop dat dit in orde is, maar controleer het a.u.b. dubbel.
Als iemand (bevestigd door een goede bron) aanhaalmomentinstellingen heeft voor bougies in 1.0 booster jet (k10c), deel deze dan a.u.b.
Ik zou iedereen vriendelijk willen vragen om bij te dragen en alleen bevestigde aanhaalmomenten met een goede beschrijving te plaatsen.
Laat ik beginnen...
Alles hieronder bevestigd door 'suzuki s-cross owner's manual' voor model 2018:
Oliecarter aftapplug benzine: 35 Nm
Oliecarter aftapplug diesel: 20 Nm
Wielbouten: 100 Nm (handleiding spreekt over vervangen met reservewiel, maar ik kan me niet voorstellen dat er een andere aanhaalmomentinstelling zou zijn voor een normaal wiel en een reservewiel) - niet motorspecifiek
Transaxle plug 5 versnellingen handgeschakeld benzine en 6 versnellingen handgeschakeld diesel: 21 Nm
Transaxle plug 6 versnellingen benzine: 27 Nm
Transfer (4wd)/ achterdifferentieel plug: 23 Nm
Bougies in m16a motor: 25 Nm
Bougies in K14c: 18 Nm
Oliefilter benzine: 14 Nm
Oliefilter diesel: 30 Nm
Ik vertrouw erop dat dit in orde is, maar controleer het a.u.b. dubbel.
Als iemand (bevestigd door een goede bron) aanhaalmomentinstellingen heeft voor bougies in 1.0 booster jet (k10c), deel deze dan a.u.b.