Suzuki Forums banner
41 - 60 of 144 Posts
OK, dus iemand heeft je ECU of in ieder geval je PCB verwisseld met een euro ECU, nu weten we misschien waarom de sticker is verwijderd. Ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken, het kan best zijn dat hij beter loopt op de Euro ECU, het zou interessant zijn om een vergelijking te maken. De 56B30 is gemakkelijk verkrijgbaar, dus ik zou overwegen om er een te kopen als vervanging/reserve.
Als je de B70 repareert en hem in US-specificatie wilt proberen, dan zou je de weerstand gewoon van de R302-positie naar de R301-positie moeten kunnen verplaatsen. Je moet ook het onderdeelnummer op de connector wijzigen van 1371M naar 1271M om verdere verwarring te voorkomen!
Ik ben er vrij zeker van dat de 5V-regelaar Q104 is, de transistor in het midden van de PCB, zoals ik eerder al suggereerde.
 
OK, ik heb een 56B80 gevonden (EU-versie van de 56B40 die Kick gepost heeft), Kick heeft de juiste transistor, het is Q100 en je hebt gelijk dat deze wordt aangestuurd door IC7. Dit is een hybride, het is mogelijk om een aantal van de componenten erop te vervangen, maar de centrale chip is waarschijnlijk op maat gemaakt en heeft speciale apparatuur nodig. We zouden het circuit kunnen herwerken om 5V te krijgen, maar er kan een watchdog timer op IC7 zitten, dat zou ik moeten controleren. Heeft u 12V op de emitter van Q100? Is er enig teken van schade aan de hybride? Heeft u 12V op pin 3 van IC7, dit is de voeding voor de hybride.
 
zoals wij in de echte wereld, geen Mitsubishi-gegevens van welke aard dan ook hebben.
De Mitsu-nummers zijn (behalve in dit geval) meestal niet erg nuttig, ik gebruik ze alleen om ervoor te zorgen dat de ECU de juiste printplaat heeft. De nummering is vrij eenvoudig af te leiden als je er een paar hebt gezien. De printplaat heeft het onderdeelnummer op de connector gestempeld nadat deze is gemonteerd. Bekijk je foto's - de connector is gestempeld met 1281M. Controleer nu de sticker aan de voorkant, deze heeft het Suzuki-onderdeelnummer en daaronder het Mitsu-onderdeelnummer E2T41281M. Alle Mitsu ECU's lijken een E2T4-nummer te hebben, dus om het Suzuki-onderdeelnummer van een onbekende printplaat te vinden, zet je gewoon het nummer op de connector met E2T4 ervoor en Google je het.
De Denso ECU's gebruiken een zeer vergelijkbaar systeem.
 
Discussion starter · #44 ·
Hallo mensen!
En bedankt voor de geweldige steun!

NIEUW BOARD:
Dus, de 56B30 zou goed moeten werken op mijn auto, toch?
Bedankt voor het controleren van deals op eBay.....Trouwens, welke prijs zou een
goeie deal zijn voor zo'n board?

REPAREREN VAN DEGENE DIE IK HEB:
Dus om het goed te begrijpen, is dit board een B70 type? En jullie zijn
er zeker van dat de ECU board is verwisseld?

Mijn grootste probleem om dit board te testen, is om het te testen in een oncomfortabele
positie en met heel weinig ruimte om te werken (als korte kabels naar de ECU) in het
koppelingspedaalgedeelte van de auto.....dus om de spanning te controleren en te vinden
waar een onderbroken trace zou zijn, is het oké om +12V op pin B1/B7 en GND op B2/B10 te plaatsen
in mijn test-home-lab met een externe 12V-voeding?

Dus, om oscillaties te voorkomen, een valse open circuit respons van het board, moet ik
per se belastingen hebben op sommige uitgangen van het board en sommige ingangen
moeten worden afgesloten op GND/50Ohm? Welke zou een zeer eenvoudige ECU test-set zijn om snel te controleren
waar deze stroomlijnen onderbroken zijn? Hier
hoef ik alleen maar het board wakker te maken, niet de functionaliteiten voor het moment...

Bedankt.

Proost
Eon
 
Ja, perfect
Niet veel nodig. De unit zal DTC's stapelen voor open inputs, geen probleem.
Mijn dode ecu pagina
Zie deze link voor stroom

http://kick-fix.com/ECU/ecu-8v-sig-list/e76.jpg

Ik heb vandaag beide ecu's pagina's gemaakt voor 8v en 16v. Zie hieronder 8v

Controleer met VM op Q100 C pin. Als het geen 5v is, is er een kortsluiting op de 5vdc bus of, en open, of de hybride is kapot.
Ik geloof dat de hybriden niet te koop zijn op aarde en GROOT, maar als je een reserve ecu had die vernietigd was, dan zou je hem kunnen kannibaliseren, maar wie heeft dat?
Je zou er hier een kunnen vinden van 1 gebruiker, maar er is geen continue AANVOER, dus ik vermeld ze niet op mijn pagina. Logisch toch?
Nergens op aarde betekent OTC, over the counter (zoals bij DIgikey.com of Mouser.com etc.) maar Kannibalisme regeert de dienst in KICK LAND, geen leugen.

Ik controleer deze board zorgvuldig en de 16v dankzij de hulp van een andere poster.

Image
 
Er zijn geen garanties in het leven.

Alleen de onderdelenlijst.

Alle anderen, huur een ingenieur in.

Maar voor $50 dollar, wat is de deal?

Voor mij zou ik in de wolken zijn met zoveel reserveonderdelen die rondzweven. (In de toekomst, wie weet?, misschien minder, misschien scalpers) Haal ze binnen zolang ze hot en goedkoop zijn.
 
Dat bord is een B70, zonder twijfel. IC7 raakt meestal niet beschadigd, het zijn meestal de componenten die 12V leveren aan pin 3 die beschadigd raken. Als ik een zwaar verbrande printplaat heb, vervang ik deze gewoon door een gereviseerde en bewaar ik de oude voor reserveonderdelen. Ik heb veel hybriden, ze komen veel voor in alle 8V Vits tot 2001.
 
Discussion starter · #48 ·
Bedankt Kick!
Goed gedaan met alle informatie! Ik waardeer het schema echt! :D

Zodra ik tijd heb van mijn werk, zal ik de printplaat controleren met +12V B1/B7 en GND op B2/B10 en terugkomen met testresultaten.....

Rhino,
klinkt erg goed dat je reserve hybriden hebt.....heb je bijvoorbeeld
zowel IC7 als IC10? En tegen welke prijs?

tussen haakjes, ik herinner me nu.....de printplaat toen ik hem voor het eerst in mijn handen had, was de hybride IC10 gebogen in de richting van de Q100 Q102 koelplaat....Ik denk dat de reparateur (aangezien de auto daarheen werd gestuurd toen hij helemaal dood was, en de ECU door de reparateur werd verwijderd) die er niet al te voorzichtig mee omging....dus ik heb dat gewoon teruggebogen.....heel voorzichtig......op het oog lijkt er geen spoor van scheuren te zijn......Ik hoop dat dit niet het dilemma is....

Enige soortgelijke ervaring?

Betreffende B70 op eBay verwijst de PN 56B70 alleen naar de ECU van Nissan Sentra.....

Dus, in het geval een nieuwe printplaat de laatste oplossing is, zijn de alternatieven om een nieuwe te krijgen:

1) 33920-56B30
2) 33920-56B40 (Voor AT - ik heb een lagere prijs gevonden dan B30 - als Kick ervoor zorgt dat ze goed op mijn auto zullen werken, zou ik kunnen overwegen om er een te kopen)
2) xxxxx -xxB70 ?? welke PN moet ik hier gebruiken?

Bedankt :)

Proost
Eon
 
ebay welk land is er een pagina voor elk land?
mooi dat je hybriden hebt gevonden van alleen de bron op aarde, mooi.

De meeste PN ECU's worden hier niet verkocht, VS> (we hebben maar 1 ECU voor TBI MT, geen andere) {behalve in latere jaren met speciale EGR}

geen garanties alleen ideeën.

behoud het globale beeld.
auto is slecht. ecu slecht.
gebruikte onderdelen moeilijk te vinden? nee?
Zeker zal elke expert (en smogman) je (correct) vertellen dat alleen de (nummer op ECU-deksel) in je auto past en nu heb je de daadwerkelijke onderdelenlijst en hoef je niet meer te raden naar de keuzes.
de uwe Nummer was verloren. laatste keuze is onderdelen, lijst op post 37.

maar je zou een open of een kortsluiting of een slechte hybride op ECU kunnen vinden. als je kijkt, en ik ben er zeker van dat je dat zult doen en de echte oorzaak zult vinden.

mijn aanbevelingen zijn slechts ideeën, dingen om te proberen.
heb je zelfs post 37 gezien?
dat is de officiële SUZ-onderdelenlijst die precies laat zien wat in UW auto past.
ik weet niet welke ecu in je auto past, en jij ook niet, dus.... men kan alleen naar post 37 kijken en zien.
welke ecu je hebt, ik heb geen idee.
ook weet ik niet of het origineel is, geen manier om dat te vertellen, van een sticker. (ontbreekt?)
(niemand plaatst, vermeldt Suzuki. Geo- en Mitsubishi pn kruisverwijzingen. laat me zien!)(ik heb de aarde afgezocht)

GOOGLE zoek je ECU werkelijke pn en zie alle hits. ik zie 5000
Ebay-zoekopdracht, 10 of meer geplaatst en ik weet zeker dat die leveranciers hun volledige inventaris niet vermelden, je moet klikken, de verkoper een vraag stellen..........
 
mijn b70 was een typefout
60A70,, ik weet niet zeker wat een 60A70 is.

Weet niet zeker waarom een ECU niet van 4-deurs houdt. auto.
tot helemaal niet.
of als het gewoon een fabriekstrend was. (soms zijn 2 ECU's hetzelfde, maar verschillen ze van PN, vanwege verschillende fabrieksbronnen, om TRACKING redenen)

derdelenlijsten kunnen zwak zijn en het motortype niet weergeven, bijvoorbeeld. (in dit geval, zie het) het ontbreekt. maar in andere jaren, en dergelijke wordt duidelijk getoond in de EPC.

soms wel, soms niet. helaas.

Dus, WYSIWYG.
 
Rhino,

klinkt erg goed dat je reserve hybriden hebt.....heb je bijvoorbeeld
beide IC7 en IC10? En voor welke prijs?

Proost
Eon
PM me als je ze nodig hebt. De 56B40 zal werken, hoewel de auto's een andere firmware hebben dan de handleidingen, het is niet echt merkbaar. De B80 is ook een mogelijkheid als je er goedkoop een kunt vinden. Dat kan worden omgezet in een B40 door R302 te verwijderen. Het probleem met eBay US is dat de meeste verkopers niet buiten het vasteland van de VS verzenden en degenen die dat wel doen, belachelijke prijzen willen. Bovendien markeren ze het pakket niet altijd als een gebruikt item, dus moet je mogelijk 20% btw betalen. Er zijn daar echter wel een paar goede koopjes te vinden.
 
Discussion starter · #52 ·
Hallo mensen!
Ik ben terug en eindelijk had ik wat tijd om de printplaat te testen.

Ik heb de printplaat getest op mijn kleine laboratoriumtestopstelling, waarbij de printplaat werd gevoed met de +12V-voeding tussen pin B1 en B2. Alle IC's: IC7, IC10, IC2, IC1, hebben de juiste 12V-spanningen en de 5V-referentie is overal correct waar het hoort te zijn. Het lijkt er in ieder geval niet op dat er ergens op de printplaat een kritieke kortsluiting is.

Ik heb een deel van de documentatie van Kick gebruikt en alle A- en B-connectorpinsignalen gecontroleerd.
Uiteraard zijn sommige van deze signalen niet correct, aangezien de printplaat niet is aangesloten op de rest van de auto, vergeleken met wat er staat in het document "ECM en zijn circuitcontrole" (afkomstig van het "Electronic Fuel Injection System 6E-75").

Ik ga vanmiddag terug naar de reparatiewerkplaats om aan de A-B-connectorzijde alle weerstanden te controleren die ik zou moeten hebben, zoals geschreven in hetzelfde document hierboven. Ik verwacht echter geen verrassend nieuws.

De laatste keer dat ik de ECU op de auto aansloot, leek de printplaat totaal dood te zijn. De 12V leek in ieder geval aanwezig rond de kabelconnector, aangezien alle zekeringen van de auto op hun plaats werkten, maar er ging helemaal geen Check Engine Light branden. Uiteraard dacht de auto er niet eens aan om te starten.

Op dit moment zijn mijn conclusie/vragen:

1) Als de printplaat gezond lijkt te zijn op de laboratoriumtest, met alle voedingssignalen en referentie aanwezig, zou het dan kunnen zijn dat een van de hybriden beschadigd is (hoewel er geen schade aan te zien is)?

2) Het zou in plaats daarvan kunnen zijn dat de printplaat gezond is en dat er iets anders aan de auto problemen veroorzaakt. Als de CEL bijvoorbeeld niet aangaat, zouden sommige van de ingangssignalen die de printplaat zou moeten ontvangen, niet worden geleverd en dan gaat de CEL niet aan?

3) Omdat ik geen automonteur ben, welk signaal is er op de schema's van Kick essentieel om de CEL bij het starten van de auto uit te voeren?

4) Ik heb geen scope beschikbaar om de gepulseerde signalen van de injector + (B8) en - (B17) te controleren. Wordt dit signaal gestart na de CEL-controle, of heeft de CEL-controle de injector (TBI) nodig die wordt gevoed en aangestuurd om de CEL AAN te hebben?

Sorry voor deze vele vragen, maar ik moet deze analyse afronden, want als de printplaat niet gerepareerd kan worden, moet ik snel op zoek naar een reserve-exemplaar.

Het beste zou zijn om de printplaat op een andere identieke auto uit te proberen en in ieder geval te begrijpen of de ECU werkt of niet en dan uit te zoeken waar dit vervelende probleem zit.

Ik kom terug met meer nieuws na de nieuwe test op de auto vandaag.

Bedankt voor de hulp.

Proost
Eon
 
Suzuki Vitara JLX TBI -1991 - 1.6L -8V
IS DEZE AUTO VOORZIEN VAN IMMO ?????? startonderbreker?

Hallo mensen!
Ik ben terug en eindelijk had ik wat tijd over om de printplaat te testen.

Ik heb de printplaat getest op mijn kleine laboratoriumtestopstelling, waarbij de printplaat wordt gevoed met de +12V-voeding tussen pin B1 en B2. Alle IC's: IC7, IC10, IC2, IC1, hebben de juiste 12V-spanningen en de 5V-referentie is overal correct waar het hoort te zijn. Het lijkt er in ieder geval niet op dat er ergens op de printplaat een kritieke kortsluiting is.
Ok 5vdc, een goed teken

Ik heb een deel van de documentatie gebruikt die door Kick is verstrekt en
alle A- en B-connectorpinsignalen gecontroleerd.
Het is duidelijk dat, aangezien de printplaat niet is aangesloten op de rest van de auto, sommige van die signalen niet correct zijn in vergelijking met wat er staat in het document "ECM en zijn circuitcontrole" (afkomstig van het "Electronic Fuel Injection System 6E-75").

Ik ga vanmiddag terug naar de reparatiewerkplaats om de weerstand te controleren aan de A- B-connectorzijde, die ik moet hebben zoals geschreven in hetzelfde document dat hierboven is vermeld.
Ik verwacht echter geen verrassend nieuws te vinden.

De laatste keer dat ik de ECU op de auto aansloot, leek de printplaat helemaal dood te zijn. De 12V leek in ieder geval aanwezig rond de kabelconnector, aangezien alle zekeringen van de auto op hun plaats werkten, maar er kwam helemaal geen Check Engine Light op. Het was duidelijk dat de auto er niet eens aan dacht om te starten.

Op dit moment zijn mijn conclusie/vragen:

1) Als de printplaat gezond lijkt te zijn op de laboratoriumtest, met alle voedingssignalen en referentie aanwezig, zou het dan kunnen zijn dat een van de hybriden beschadigd is (hoewel er geen schade aan deze zichtbaar is)?

De CEL moet aangaan, anders is de ECU niet goed.
Ervan uitgaande (natuurlijk) dat er stroom wordt aangelegd en de CEL-lamp de juiste maat heeft en is aangesloten, gebruik dan geen 1157-lamp, NIET.
zo niet, dan moet de ECU worden vervangen of naar een goede reparatiewerkplaats worden gestuurd.
vragen.


2) Het zou in plaats daarvan kunnen zijn dat de printplaat gezond is en dat er iets anders aan de auto problemen veroorzaakt. Als de CEL bijvoorbeeld niet aangaat, zou het dan kunnen zijn dat sommige van de ingangssignalen die de printplaat moet ontvangen, niet worden geleverd en dan gaat de CEL niet aan?
NEE, dit is niet waar, alleen stroom is nodig !!!

3) Omdat ik geen monteur-auto-expert ben, welk signaal is cruciaal om de CEL bij het starten van de auto uit te voeren volgens de schema's van Kick?
ALLEEN STROOM lees de sectie genaamd NEEM DE 3 TESTS?

4) Ik heb geen scope beschikbaar om de gepulseerde signalen van de injector + (B8) en - (B17) te controleren. Wordt dit signaal gestart na de CEL-controle, of heeft de CEL-controle de injector (TBI) nodig die van stroom wordt voorzien en wordt aangestuurd om de CEL AAN te hebben?
Maak je geen zorgen, de ECU is dood, injectie is het laatste wat er gebeurt.
Injectie vereist (hersenen) stroom, CMP, vonk en geen WOT-signalering.
Je moet kunnen kruipen voordat je kunt lopen, CEL MOET GLOEIEN.

Sorry voor deze vele vragen, maar ik moet deze analyse afronden, want als de printplaat niet kan worden gerepareerd, moet ik snel op zoek naar een reserve-exemplaar. UW ECU is defect.

Het beste zou zijn om de printplaat op een andere identieke auto te proberen en op zijn minst
te begrijpen of de ECU werkt of niet en dan uit te zoeken waar dit vervelende probleem zit. UW ECU is defect.

Ik kom terug met meer nieuws na de nieuwe test op de auto vandaag.

Bedankt voor de hulp.

Proost
Eon
stop niet verder gaan, verzamel geen $200 (monopolie spel grap)
STOP, zorg dat CEL gloeit.
Ga niet verder, totdat de CEL oplicht bij sleutel, aan.

IMMO, zal knipperen als het de ECU blokkeert>
Ik heb nu een IMMO-boek als je het hebt en het nodig hebt.
Ik heb de volledige servicehandleidingen in PDF.

De CEL in de VS kan worden geblokkeerd door NAG (federal 48 uSa only)
en in andere landen die de IMMO-optie hebben, wordt de CEL geblokkeerd of
doet rare dingen als IMMO blokkeert.
Ik kan de pagina's sturen als je het nodig hebt.

Proost.
 
Om de CEL te testen, toont de FSM, het loskoppelen van de ECU-connectoren.
en de CEL-pin aarden

je weet hoe je dat moet doen, en heb je.
en is een veel snellere manier om CEL te testen dan het dashboard te slopen.
 
Ah, ik heb een paar van je berichten opnieuw gelezen.
Ja, je auto is de TAG-loze ECU-auto.

De eerste ooit hier voor,

Als je een ECU nodig hebt, vraag rhinoman dan naar het juiste ECU-nummer.
Gebruik dan GOOGLE om ernaar te zoeken in de EU, bijvoorbeeld met "33920-56B00" of iets dergelijks (je eindachtervoegsel zal anders zijn) zonder aanhalingstekens.

Laat Google gewoon de leveranciers vinden. Er zijn er veel in de EU, ik zie ze de hele tijd
in mijn zoekopdrachten.
Belangrijke beurzen.

In de VS zie ik NU dat veel winkels voor het eerst gereviseerde ECU's voor SIDEKICK aanbieden.
(Dit is in het voordeel van de kijkers.)
 
Koop een reserve-ECU, waarom zou je een auto laten rijden zonder een reserve-ECU van $100?
Waarom//
Het is bijna gratis?

Ooit een nieuwe geprijsd?
Kijk dan naar 2010 en prijs er een van voor $3500?
 
Discussion starter · #57 ·
Hallo Kick!
Ik ben terug van een middag testaflevering met de auto....

Resultaten zijn:

1) Het bord met A- en B-connector aangesloten, geeft geen teken.

2) Ik heb de weerstanden aan de A- en B-connectorzijde gecontroleerd met de ontsteking uit, en ze zijn correct zoals gespecificeerd in uw weerstandstestdocumentatie.

3) Ik heb ontdekt dat het bord geen +12V voeding krijgt
van de B-connector. Het lijkt erop dat de +12V niet aankomt op de B-connector vanaf de kabelzijde ergens achter. Ik heb dit echter dubbel gecontroleerd met de monteur en er is niets merkbaar aan de hoofdaansluitkabels.

4) Ik heb een +12V voedingslijn genomen (natuurlijk van dezelfde autoaccu) en deze direct aangesloten op de ECU pin B1 terwijl deze op de auto was aangesloten. TOEN kwam de CEL onmiddellijk naar boven. De auto startte echter toch niet.

Met deze opstelling heb ik het volgende gecontroleerd:

a) De ECU heeft alle hoofdvoedingssignalen en de +5V referentie overal.

b) De injectie werkte, want er kwam plotseling een sterke benzinegeur vrij, maar de pomp werkt niet, aangezien de brandstofinlaatpijp, wanneer deze van de motor wordt losgekoppeld, er geen samengeperste brandstofstroom uit kan duwen.

c) Het leek erop dat de hoofdrelais van de pomp niet wordt bekrachtigd om de brandstofpomp van stroom te voorzien. Ik begrijp de reden niet.
Tot nu toe hebben we geen vergelijkbare auto om te zien of de problemen nog steeds in de
ECU zitten of ergens anders in de auto.

CONCLUSIE:

- We hebben niet overwogen om de brandstofpomp en de voeding ervan te controleren, aangezien deze zich onder het tankgedeelte bevindt en het te veel werk is om deze te bereiken. De monteur vertelde me echter dat toen hij de auto in eerste instantie kreeg (3 weken geleden), zelfs als de twee relais gek waren, de pomp de juiste brandstofdruk gaf. Er is daarna iets veranderd, maar ik weet niet waar.

- Omdat we geen beter idee hebben, zal ik proberen een reserve-ECU te kopen in de hoop goede resultaten te zien.

Als je nog betere suggesties hebt, ben je welkom om te antwoorden.
Bedankt.

Proost
Eon
 
virtuele handtekening: uzuki Vitara JLX TBI -1991 - 1.6L -8V handgeschakeld en 4WD (Europees - Duitsland een echte markt E22 auto.)
ik kan je post niet begrijpen! maar het is duidelijk genoeg voor mij. en spreekt tegen.....????

je moet stoppen. (ik zie dat je de ECU hebt overbrugd.)
waarom doe je dat?, waarom stop je niet en repareer je deze vreselijke eerste ORDER-fout ??????? (toon de spanningen hieronder en ik zal het probleem vinden)

in de echte wereld kun je niet alles tegelijk repareren, alleen martha stewart kan dat.
LOL..

terug naar post 1. dag 1 vierkant 1

CEL uit, FSM zegt. parafraserend en bevestigend......

1: zorg ervoor dat de 3 zekeringen naar de ECU goed zijn.
meet de spanning aan beide zijden van de zekering, is de beste praktijk of jaag de staart na.

2: zorg ervoor dat je hebt:
12v deze pinnen, je vergeet steeds te zeggen welke pinnen dood zijn, markeer de pin# aan de buitenkant van de ECU, als je ze niet kunt begrijpen?

zie de voedingspinnen b1, b7 en b9 (alle moeten stroom hebben KEY ON).
B-zijde is het dichtst bij C111 hoofdkap en is GROEN.
Geo gebruikt andere nummers... vergeet Geo. jive.
zo niet, geef me dan spanning op B15.
als nul volt, is het hoofdrelais doorgebrand (geef me spanningen op alle pinnen van het HOOFDRELAIS, contact aan)????

als 12vdc, B15 dan is de ECU doorgebrand of de aarde ontbreekt op de ecu.
als aarde wordt vermoed, dan

met VM min draad naar batterij min LUG (lange draad)
neem read VM rode draad (20vdc bereik) en meet.
b2, b3 en b10 AT ECU.
moet 0,5vdc of minder KEY ON lezen.
Dit is GROND SPEC. op alle suz. gronden. 1/2volt MAXimaal toegestaan.

doen niets anders. zie volgende post voor een plan.

(trouwens de brandstofpomp draait maar 3 seconden contact aan) verwar dit feit niet.



koop niets.
je blijft weigeren om de eerste orde fouten te repareren.
1: CEL is uit, REPAREER DAT.
2: dan ontdek je stroomverlies en in plaats van dat te repareren, ga je daar voorbij.

start de auto niet overbrugd. het is niet veilig.
zeker het kan starten maar het kan me niet schelen,
de ecu maakt de auto veilig om te rijden zodat hij geen vlam kan vatten.
vernietig die functies niet.

je auto heeft zeker een primaire stroomstoring.
Als je hieronder kijkt, zie je dat ik de daadwerkelijke diodes heb toegevoegd die de MAIN aanzetten.
Het is mogelijk om die 1 diode te laten doorbranden en MAIN te laten falen.
USA-auto's hebben deze diode, naar verluidt hebben andere Vits een andere manier.


Image
 
Plan:
1: Ga er niet van uit, laten we de problemen één voor één oplossen.
Geen Martha Stewart baby op de heup die stofzuigt en het avondeten klaarmaakt voor een luie man.!!! LOL
2: Laten we eerst MAIN UP krijgen. (relais gesloten en stroom naar alle hoofdonderdelen)

3: Zodra dit kleine doel is bereikt (CEL is nu aan, wow, je hebt voor het eerst stroom).

4: Sleutel op CEL gaat aan (knippert het 12, met de diagnose-jumper op zijn plaats?)
5: Sleutel één (persoon 2.) u persoon 1 luistert bij het gat van de tankdop, dop eraf
zoem voor 3 seconden, stop.

Als ja op #5, dan bedient de ECU het brandstofpomprelais zoals bedoeld.
Goed. Zo niet, meld het.

Als u het gezoem hoort, controleer dan de brandstofdruk op 35,6 psi. Minimaal 3 tot 5 keer contact aan, niet starten.

Als de druk goed is.
Probeer dan de auto te starten.
Als de auto overstroomt.
Moet u alle 5 brandstofdruktests uitvoeren.
Als de leakdown mislukt, dan lekt een injector of staat er één continu open door een slechte ECU.

De NOID-test nu uitvoeren is het beste.

Dat is het plan,
ik kan aannemen dat u een stroboscooplamp heeft en weet hoe u de vonkverstelling kunt testen bij het
starten, kunt u dat?

Oké, we kunnen het repareren. ECU wil echt de auto starten.
Je hebt alleen een goede ECU en goede draden en een werkende pomp nodig.
 
http://kick-fix.com/ECU/8v-tbi-schematic91to95.jpg

B15 moet minder dan 1 V zijn met de sleutel aan.
De diode op de ECU-hoofdprintplaat die kan doorbranden is D102
en kost 3 cent.
De diode gaat van pin B15 direct naar aarde.

Het doel hiervan is om het hoofdrelais uit te schakelen als je de B-connector loskoppelt met de sleutel aan.
Ik neem aan een veiligheidsvoorziening.
En de diode blokkeert de MAIN van het sluiten als een of andere sukkel de batterij verkeerd om aansluit (een goed idee, nietwaar?) en zo de vernietiging van de ECU voorkomt (of het heet overbruggen van de auto achteruit).
Maar als je een ECU overbrugt, is deze bescherming helemaal weg.
En nog veel meer.............................
 
41 - 60 of 144 Posts