Suzuki Forums banner

De beste manier om een ​​koppelingssysteem te ontluchten

4 reading
14K views 18 replies 9 participants last post by  2013GV  
#1 ·
Ik heb zojuist de koppeling vervangen, compleet met druklager en spiebaanlager en hulpcilinder. Ik heb nu problemen met het selecteren van de 1e en achteruit, de koppeling sleept en ik denk dat deze niet volledig functioneert vanwege lucht in het systeem. Ik heb het nu al meerdere keren ontlucht en elke keer als er wat meer lucht uitkomt, wordt het marginaal beter. Wat een afschuwelijk systeem om 3 luchtzakvallen te ontwerpen - hoe in hemelsnaam kon Suzuki zo'n slecht systeem ontwerpen - een ontluchtingsnippel die halverwege de toevoerleiding zit!!! Suggesties over de beste manier om het systeem te ontluchten. Ik heb het systeem 's nachts laten staan zodat de zwaartekracht de hulpcilinder kan vullen en ik heb een vacuümpomp op de ontluchtingsnippel gebruikt om lucht te verwijderen. Er moet een betere manier zijn, ik wed dat ze dit niet in de fabriek doen.

#2 ·
Welkom in de wereld van 3G-koppelingsontluchting. Ik heb succes gehad door zo goed mogelijk te ontluchten en vervolgens een blok hout tussen de stoelbasis en het koppelingspedaal te klemmen om het ongeveer halverwege de nacht ingedrukt te houden en vervolgens opnieuw te ontluchten. Sommige ontluchten gemakkelijk, sommige duren weken. Druk, vacuüm, zwaartekracht, maakt niet uit, ik heb geen betrouwbare methode gevonden die elke keer werkt. Ja, slecht ontwerp

• Like
Reactions: MattzD
#8 ·
Welkom in de wereld van 3G-koppeling ontluchting. Ik heb succes gehad door zo goed mogelijk te ontluchten en vervolgens een blok hout tussen de stoelbasis en het koppelingspedaal te klemmen om het ongeveer halverwege de nacht ingedrukt te houden en vervolgens opnieuw te ontluchten. Sommigen ontluchten gemakkelijk, sommigen duren weken.
Druk, vacuüm, zwaartekracht, maakt niet uit, ik heb geen betrouwbare methode gevonden die elke keer werkt
Ja, slecht ontwerp
We zullen die methode proberen als we aan de Vitara van mijn vriend uit 2009 werken. Hij staat in de werkplaats voor de installatie van de nieuwe set banden van 4Wheelonline, plus de uitlijning. De vorige eigenaar heeft het ontluchten gedaan en het is niet 100%.

#3 ·
Ik heb dit een keer gedaan en zou een procedure schrijven, maar ik kan niet zeker weten wat wel en niet werkte. Vacuüm trok lucht aan, druk deed niets nuttigs. Omdat uw auto uit uw beschrijving te rijden lijkt, bent u halverwege. Toen ik het tot dat punt kreeg, reed ik op en neer over steile lokale wegen en tikte lichtjes op het pedaal. Dat hielp enorm, plus ik liet het pedaal 's nachts gedeeltelijk ingedrukt, zoals opgemerkt. Elke dag daarna werd het vanzelf beter.

#5 ·
Het kan helpen om de neus omhoog te parkeren, maar misschien niet zo veel als tijdens het rijden. Het lijkt te helpen als de vloeistof heen en weer beweegt in de leiding. Daardoor hebben de luchtbellen de neiging om omhoog te gaan. Het feit dat de OP überhaupt kan rijden, betekent dat de resterende opgesloten lucht minimaal is.

Er is iets vreemds aan de plastic ontluchtingsklep. Ik kon er geen vloeistof in krijgen, maar het kwam er gemakkelijk uit. Lijkt een terugslagklep te hebben.

#6 ·
Ooohhh, mooier stuk hout dan de mijne

• Like
Reactions: *Kiwi
#10 ·
Ik heb de koppeling en de hulpcilinder vervangen en had grote problemen met het ontluchten, echt vervelend om mee te maken! Ik heb alle trucs geprobeerd die ik op Youtube en elders kon vinden en dit is wat uiteindelijk voor mij werkte:

1. Neem een grote spuit, zoals die in bericht #5 (de mijne is 100 ml), verwijder de zuiger en hang de spuit ergens aan de motorkap.
2. Leid een slang van de ontluchtingsnippel naar de spuit.
3. Vul de hele slang met remvloeistof (mogelijk moet u de slang van de nippel halen om de lucht eruit te laten).
4. Vul het reservoir met remvloeistof.
5. Open de ontluchtingsnippel.
6. Pomp het koppelingspedaal langzaam een paar keer in en kijk hoe luchtbellen hun weg vinden naar de "container" = spuit.
7. Herhaal dit totdat er geen luchtbellen meer doorheen komen, let op het niveau in het reservoir en vul het indien nodig bij.
8. Sluit de ontluchtingsnippel en je zou weer een werkende koppeling moeten hebben.

Ik heb hier een halve dag mee geworsteld en kwam nergens, maar deze methode werkte in 10 minuten. Kan niet garanderen dat het voor jou werkt, maar ik dacht dat ik zou delen wat voor mij werkte :)

#12 ·
Ik heb de koppeling en de hulpcilinder vervangen en had grote problemen met het ontluchten, echt vervelend om mee te maken! Ik heb alle trucs geprobeerd die ik op Youtube en elders kon vinden en dit is wat uiteindelijk voor mij werkte:

1. Neem een grote spuit, zoals die in post #5 (de mijne is 100 ml), verwijder de zuiger en hang de spuit ergens aan de motorkap.
2. Leid een slang van de ontluchtingsnippel naar de spuit
3. Vul de hele slang met remvloeistof (mogelijk moet je de slang van de nippel halen om de lucht eruit te laten)
4. Vul het reservoir met remvloeistof
5. Open de ontluchtingsnippel
6. Pomp het koppelingspedaal langzaam een paar keer in en kijk hoe luchtbellen hun weg vinden naar de "container" = spuit
7. Herhaal dit totdat er geen luchtbellen meer doorheen komen, let op het niveau in het reservoir en vul het indien nodig bij.
8. Sluit de ontluchtingsnippel en je zou weer een werkende koppeling moeten hebben

Ik heb hier een halve dag mee geworsteld en kwam nergens, maar deze methode werkte in 10 minuten. Kan niet garanderen dat het voor jou werkt, maar ik dacht dat ik zou delen wat voor mij werkte :)
Klinkt stom, maar ik ben nieuw in dit alles, waar is de ontluchtingsnippel? (2010 2.4)

#15 ·
Klinkt alsof er iets mis is, begin met een bloeding.

#16 ·
Als u een mechanische ontluchter gebruikt en luchtinlaat ervaart bij de nippel, verwijder dan de nippel en bedek de schroefdraad met vet, plaats hem terug en uw luchtlek zal verdwenen zijn.

#19 ·
Waar zit het koppelingsreservoir in het voertuig?
Welk voertuig? Als het een 3G Grand Vitara is, denk ik dat het gedeeld wordt met het remvloeistofreservoir.