Suzuki Forums banner

1.0 boosterjet stopzetting

1 reading
14K views 5 replies 4 participants last post by  bobbydazzler  
#1 ·
Ik heb een 2019 SZ5 Swift met deze geweldige motor. Weet iemand de exacte reden waarom hij is geschrapt? De dealers die ik spreek, zijn allemaal teleurgesteld dat het is gebeurd, maar niet duidelijk over de redenen. Zijn er potentiële problemen voor auto's met een hogere kilometerstand? Het lijkt erop dat toen andere autofabrikanten zoals VW en Ford zich volledig inzetten voor 3-cilinder 1.0-liter motoren, Suzuki een topper had en hem liet gaan. Mijn excuses als dit al besproken is, aangezien ik nieuw ben op het forum.

#2 ·
Ik geloof het, maar kan het niet bevestigen, dat het komt door de EU-emissie-eisen. Absoluut een wenselijke kleine krachtcentrale die is vervangen door een 1.2 dual jet. Houd het vast, ik wed dat de prijzen voor tweedehands omhoog zullen gaan.

#5 ·
Weet iemand van problemen waar je op moet letten met de Boosterjet. Onze vorige 4 Swifts waren 1.2's en volledig betrouwbaar
Ik heb niets anders gehoord dan dat je de aandacht van de politie kunt trekken als je de rechtervoet gebruikt. Lijkt een goede kleine motor te zijn

#4 ·
Ik heb op andere fori gelezen dat fabrikanten [pan Euro] 'de boeken in evenwicht brengen' met betrekking tot de totale portfolio-emissies.... Het afschaffen van levensvatbare, consumentvriendelijke modellen/motorcombinaties >> en dus het blijven produceren van modellen met hogere emissies/hoger vermogen/hogere marge 'schepen' zonder de emissiequota van de 'hele vloot' te overschrijden.

#6 ·
Ik heb een 1.0 Boosterjet-motor in mijn Baleno die zeer betrouwbaar en verbazingwekkend zuinig is geweest. Ik had 4 VAG-auto's vóór de Baleno met 1.2 en 1.0 liter capaciteit, elk met een turbo. Allemaal uitstekende motoren, maar de 1.0 Boosterjet is minstens gelijk aan elk van hen. Mijn vrouw heeft een S Cross met de 1.4 Boosterjet en deze is volledig betrouwbaar, maar haalt minstens 10 MPG minder dan de 1.0 in alle omstandigheden.