Suzuki Forums banner

Mysterieus piepen tijdens het rijden (Suzuki Swift)

3 reading
42K views 16 replies 9 participants last post by  jalil.ahmad.244  
#1 ·
Hallo!
Ik vraag me af of iemand me zou kunnen helpen, mijn Suzuki Swift (2011, automaat) is begonnen te piepen tijdens het rijden. Er zijn geen waarschuwingslampjes. Vaak stopt het piepen na een paar minuten, maar kan later weer beginnen...
Bedankt!

#3 ·
Ik heb een sensor voor de bestuurdersstoel (met waarschuwingslampje), maar ik ben niet zeker over de passagiersstoel. Ik zal het controleren, bedankt :) Het piepte niet toen ik de auto gisteren parkeerde, maar vandaag toen ik reed, begon het na een minuut en ging door. :mellow:

#5 ·
Het zijn erg korte pieptonen met korte pauzes ertussen. Het vreemde is dat er geen waarschuwingslampje brandt. En ik herinner me dat het twee dagen geleden begon toen ik van een veerboot reed, ongeveer twee minuten lang, maar stopte en ik het de rest van de drie uur durende rit niet hoorde. Bedankt voor je hulp Yam :)

#16 ·
Het zijn hele korte piepjes met korte pauzes ertussen. Het vreemde is dat er geen waarschuwingslampje brandt. En ik herinner me dat het twee dagen geleden begon toen ik van een veerboot reed, ongeveer twee minuten lang, maar stopte en ik het de rest van de drie uur durende rit niet hoorde. Bedankt voor je hulp Yam :)
Ik heb dezelfde geluiden, ik denk dat ze uit de radio komen, misschien is het een oververhittingsalarm.

#6 ·
Het is geen probleem :) Ik probeer gewoon te bedenken wat de irritante geluiden in mijn auto veroorzaakt. Ik kan alleen maar bedenken dat het een defecte draad is op een van je interieursensoren, vandaar geen waarschuwingslampje, dus beide deursluitsensoren (hebben een waarschuwingslampje), de veiligheidsgordelsensor (heeft een waarschuwing voor de bestuurder, niet voor de passagier) hetzelfde voor de stoelsensor.

Verzonden vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

#7 ·
Ja, misschien is het een defecte draad. Ik heb net 10 minuten rondgereden en er was deze keer geen piep... Ik heb de auto een paar weken geleden gekocht en het is een geweldige kleine auto geweest, behalve dit :/ Ik vraag me af of het ook iets met de handrem te maken kan hebben, dat deze los zit en niet in de "bodem". Bedankt Yam!

#12 ·
Hallo opnieuw! Nooit meer dat piepen gehoord. Het gebeurde plotseling toen ik van Stockholm naar Berlijn reed. Maar op de terugweg hoorde ik niets, en ook niet meer. Een theorie zou kunnen zijn dat het kwam omdat ik een grote waterfles en een tas op de passagiersstoel had, en bij een scherpe bocht de sensoren voelden dat er iemand zat. Ik zou die theorie moeten proberen te testen door wat zware spullen op de passagiersstoel te leggen en te kijken wat er gebeurt als ik rijd :) Bedankt voor alle hulp! /Fredd

#14 ·
Hallo! Nooit meer dat piepen gehoord. Het gebeurde plotseling toen ik van Stockholm naar Berlijn reed. Maar op de terugweg heb ik niets gehoord, en ook niet meer. Een theorie zou kunnen zijn dat het kwam omdat ik een grote waterfles en een tas op de passagiersstoel had, en bij een scherpe bocht de sensoren voelden dat er iemand zat. Ik zou die theorie moeten testen door wat zware spullen op de passagiersstoel te leggen en te kijken wat er gebeurt als ik rijd :) Bedankt voor alle hulp! /Fredd
Ongeveer 4 kg op de juiste plek activeert de passagiersstoeldetector, waardoor het waarschuwingslampje van de veiligheidsgordel en het alarm worden geactiveerd dat boven de 30 km/u wordt geactiveerd en blijft totdat de gordel is vastgemaakt of de ontsteking is uitgeschakeld.

#15 ·
Hallo!
Ik vraag me af of iemand me zou kunnen helpen, mijn Suzuki Swift (2011, automaat) is begonnen te piepen tijdens het rijden. Er zijn geen waarschuwingslampjes. Vaak stopt het piepen na een paar minuten, maar kan later weer beginnen...
Bedankt!
Hoi
Heeft u ooit een antwoord gevonden? Mijn Automatische Swift doet hetzelfde. Er ligt echter niets op mijn passagiersstoel en het is erg willekeurig.
Bedankt