Suzuki Forums banner

een hybride starten

239 views 4 replies 4 participants last post by  Garrydhu  
#1 ·
Hallo, ik heb een 2024 Suzuki Swift Ultra Hybrid.
De auto start met behulp van de accu onder de voorpassagiersstoel. Ik heb geen toegang tot de positieve en negatieve polen. Hoe geef je dan een hybride auto starthulp? De afbeelding in de handleiding is onduidelijk en de bewoording is moeilijk te volgen. Op YouTube laten ze een afbeelding zien van een zekeringkast onder de motorkap met een positieve pool. Als ik het deksel van mijn zekeringkast optil, zie ik geen positieve pool. Alle hulp wordt gewaardeerd.

#2 ·
Ik denk dat u zult merken dat de hoofdaccu wordt gebruikt om de auto vanuit stilstand te starten. De hybride accu wordt alleen gebruikt om de motor opnieuw te starten in de stilstaande stationaire toestand. Hij wordt ook gebruikt voor het aandrijven van andere hulpapparatuur.

U hoeft de hoofdaccu alleen maar te starten. Ik zou er ernstig voor waarschuwen om de hybride accu, die lithium-ion is, op te laden met een externe oplader. Er is een hoog risico op ernstige schade.

#4 ·
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat iemand probeert een auto te starten met de mild-hybrid, onder de stoel accu.... Ik heb dezelfde Swift-Hybrid uit 2024 en ja, hij heeft een normale accu (naast de motor) en je kunt hem op de normale manier starten - ik weet echter niet waarom de accu zo vroeg leeg zou zijn....

#5 ·
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat iemand probeert een auto te starten met de mild-hybrid, de batterij onder de stoel.... Ik heb dezelfde 2024 Swift-Hybrid en ja, hij heeft een normale batterij (naast de motor) en je kunt hem op de normale manier starten - ik weet echter niet waarom de batterij zo vroeg leeg zou zijn....
Lithium onder de stoel mag volgens alle berichten niet worden aangeraakt