Suzuki Forums banner

Batterijlampje gaat branden met nieuwe batterij en dynamo

3.3K views 6 replies 4 participants last post by  Bex  
#1 ·
Hallo, ik heb onlangs een Suzuki S Cross 2014 gekocht en heb een nieuwe accu en dynamo laten installeren. Na 8-9 minuten rijden gaat het batterijlampje echter weer branden.
Mijn auto-elektricien heeft geen idee wat de oorzaak is. De foutmelding is U2001 - LIN-verlies van communicatie met de generator. Kan iemand wat licht werpen op hoe dit op te lossen en is het nog veilig om te rijden? Bedankt

#2 ·
Welkom op het forum. Hopelijk komt er iemand anders (Fordem??) om hierover advies te geven. Om eerlijk te zijn, ik had nog nooit van een U2001-foutcode gehoord, maar ontdekte dat de U-codes tussen 1000-3000 merkspecifiek zijn (alsof je dit googelt, kun je ook vinden dat het verschillende dingen betekent voor andere fabrikanten). In ieder geval lijkt elke hit die ik voor deze code kreeg, afkomstig te zijn uit India, voor de Maruti Suzukis, om de een of andere reden. In ieder geval vond ik eindelijk een video die misschien uitlegt wat er aan de hand is... in principe is er in uw voertuig communicatie tussen de ECU en de dynamo, via een LIN-bus, wat staat voor Local Interconnect Network, een communicatie tussen verschillende componenten in het voertuig, via een enkele draad. De ECU en de dynamo in uw auto communiceren via dit systeem, en een van die paden (ECU naar generator, of generator naar ECU) functioneert niet goed. Voor zover ik begrijp, kan dit van alles zijn, van die enkele draadfout, een slechte verbinding of een slechte ECU. De video die ik vond (waarin de Indiase monteur daadwerkelijk Engels spreekt) is hier, en (als ik het allemaal goed heb) wil je het misschien aan je monteur laten zien:

• Like
Reactions: joeyc1919
#4 ·
Ben je de oorspronkelijke poster, en kon je niet opnieuw posten op het forum onder je oorspronkelijke forumnaam?? In ieder geval hoop ik dat de bovenstaande video helpt. Ik kon geen andere informatie over die code vinden (of tenminste geen informatie in het Engels). Duimen.

#5 ·
Hoi, ik heb onlangs een Suzuki S Cross 2014 gekocht en heb een nieuwe accu en dynamo laten installeren. Na 8-9 minuten rijden gaat het batterijlampje echter weer branden.
Mijn auto-elektricien heeft geen idee wat de oorzaak is. De foutmelding is U2001 - LIN-verlies van communicatie met de generator. Kan iemand wat licht werpen op hoe dit op te lossen en is het nog veilig om te rijden? Bedankt
Hoi, kon u die foutcode oplossen?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2017 Suzuki Scross

Bedankt,